• tel.:32 411 65 00 lub 505 450 471
  • ul. Grodowa 3, 44-100 Gliwice
  • Pon-pt 10:00-17:00
Nr zezwolenia Organizatora Turystyki i Pośrednika Turystycznego: 878 Menu

Pytania i odpowiedzi

Co zawiera cena wycieczki?

To co zawiera cena wycieczki określone jest w umowie, która została podpisana przez klienta. W zależności od oferty wybranej przez klienta cena wycieczki zawiera: transport (autokar, samolot), świadczenia hotelowe (zakwaterowanie w hotelu wraz z wyżywieniem – zgodnie z ofertą), transfer lotnisko-hotel-lotnisko, ubezpieczenie KL i NNW, bagaż, opiekę rezydenta bądź pilota.

Czy są dopłaty do pokoju jednoosobowego?

Tak, kwota dopłaty do pokoju jednoosobowego jest uzależniona od oferty, w przypadku każdej oferty jest inna.

Co oznaczają skróty BB, FB, HB, ALL?

  • BB (z ang. bed& breakfast) – śniadanie wliczone w cenę
  • HB (z ang. half board) – śniadania i obiadokolacje (napoje do kolacji dodatkowo płatne)
  • FB (z ang. full board) – pełne wyżywienie, czyli: śniadania, obiady i kolacje (napoje do obiadów, kolacji dodatkowo płatne)
  • ALL (z ang. All Inclusive) – wszystko w cenie (napoje do posiłków w cenie, przekąski między posiłkami w cenie)

Czy rezerwacja wycieczki ponosi za sobą koszty?

Jeżeli jest to rezerwacja wstępna, wtedy nie wiąże się ona z żadnymi kosztami. Przy dokonaniu rezerwacji stałej (potwierdzonej, która wiąże się z podpisaniem przez klienta umowy, wpłaceniem zaliczki, bądź całości kwoty za rezerwację) wiąże się to z kosztami, które podane są w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego Organizatora.

Kiedy należy dokonać płatności za wakacje?

Warunki płatności są zawarte w Warunkach Uczestnictwa każdego organizatora. Na ogół przy podpisaniu umowy, jeżeli do wyjazdu pozostało więcej niż 35 dni pobierana jest zaliczka w wysokości ok. 35% wartości imprezy turystycznej. Natomiast jeżeli do wyjazdu zostało mniej niż 35 dni, w dniu podpisania umowy należy dokonać 100% płatności.

Czy za dziecko w wieku do 2 lat należy płacić?

Dziecko do 2 roku nie płaci za pobyt czy bilet lotniczy. Należy pamiętać o kosztach manipulacyjnych w wysokości ok. 100 zł.

Do jakiego wieku dzieci mają zniżki?

Dzieci mają zniżki w zależności od organizatora i jego oferty, ilości podróżujących osób dorosłych i dzieci oraz wybranej opcji zakwaterowania.

Co to jest doba hotelowa?

Według międzynarodowych standardów zaczyna się w dniu przyjazdu o godz. 14:00, a kończy się w dniu wyjazdu w godzinach 10:00-12:00 (zależnie od danego hotelu).

Czy opłaty lotniskowe, paliwowe są wliczone w cenę wycieczki?

Zależy to od organizatora. Przed dokonaniem rezerwacji stałej i podpisaniem umowy – Klient zostanie poinformowany o ostatecznej cenie imprezy turystycznej.

Co to jest dostawka?

Dostawka to zazwyczaj dodatkowe łóżko w pokoju hotelowym, które jest mniejsze i nie dorównuje standardem stałym miejscom do spania.

Jakie dokumenty należy zabrać ze sobą na lotnisko?

Na lotnisko należy zabrać potwierdzenie wyjazdu/umowę oraz ważny dowód osobisty lub paszport.

Na ile godzin przed odlotem trzeba zgłosić się na lotnisko?

Zazwyczaj trzeba być 2 godziny przed odlotem. Gdy wymagana jest wcześniejsza obecność, klient zostaje o tym poinformowany odpowiednio wcześniej.

Co to są wycieczki fakultatywne?

Wycieczki fakultatywne to wycieczki organizowane na miejscu przez lokalne biura. Można je wykupić u rezydenta lub pilota. Opis i ceny wycieczek dostępne są w katalogach poszczególnych organizatorów.

Jaką ilość bagażu można wziąć ze sobą?

W przypadku wycieczek autokarowych każdy uczestnik może wziąć ze sobą 1 sztukę bagażu podręcznego do 5 kg i 1 sztukę bagażu podstawowego do 25 kg. Natomiast w przypadku wycieczek samolotem, każdy uczestnik może zabrać 1 sztukę bagażu podręcznego do 5 kg oraz jedną sztukę bagażu głównego do 20 kg.

Czy wycieczka może zostać odwołana?

Tak, ale tylko w przypadku wystąpienia określonych zdarzeń, które są zastrzeżone w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego organizatora. Klientowi przysługuje wówczas całkowity zwrot pieniędzy lub świadczenie zastępcze w postaci wycieczki o podobnym standardzie.