Pytania i odpowiedzi
Co zawiera cena wycieczki?
To co zawiera cena wycieczki określone jest w umowie, która została podpisana przez klienta. W zależności od oferty wybranej przez klienta cena wycieczki zawiera: transport (autokar, samolot), świadczenia hotelowe (zakwaterowanie w hotelu wraz z wyżywieniem – zgodnie z ofertą), transfer lotnisko-hotel-lotnisko, ubezpieczenie KL i NNW, bagaż, opiekę rezydenta bądź pilota.
Czy są dopłaty do pokoju jednoosobowego?
Tak, kwota dopłaty do pokoju jednoosobowego jest uzależniona od oferty, w przypadku każdej oferty jest inna.
Co oznaczają skróty BB, FB, HB, ALL?
- BB (z ang. bed& breakfast) – śniadanie wliczone w cenę
- HB (z ang. half board) – śniadania i obiadokolacje (napoje do kolacji dodatkowo płatne)
- FB (z ang. full board) – pełne wyżywienie, czyli: śniadania, obiady i kolacje (napoje do obiadów, kolacji dodatkowo płatne)
- ALL (z ang. All Inclusive) – wszystko w cenie (napoje do posiłków w cenie, przekąski między posiłkami w cenie)
Czy rezerwacja wycieczki ponosi za sobą koszty?
Jeżeli jest to rezerwacja wstępna, wtedy nie wiąże się ona z żadnymi kosztami. Przy dokonaniu rezerwacji stałej (potwierdzonej, która wiąże się z podpisaniem przez klienta umowy, wpłaceniem zaliczki, bądź całości kwoty za rezerwację) wiąże się to z kosztami, które podane są w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego Organizatora.
Kiedy należy dokonać płatności za wakacje?
Warunki płatności są zawarte w Warunkach Uczestnictwa każdego organizatora. Na ogół przy podpisaniu umowy, jeżeli do wyjazdu pozostało więcej niż 35 dni pobierana jest zaliczka w wysokości ok. 35% wartości imprezy turystycznej. Natomiast jeżeli do wyjazdu zostało mniej niż 35 dni, w dniu podpisania umowy należy dokonać 100% płatności.
Czy za dziecko w wieku do 2 lat należy płacić?
Dziecko do 2 roku nie płaci za pobyt czy bilet lotniczy. Należy pamiętać o kosztach manipulacyjnych w wysokości ok. 100 zł.
Do jakiego wieku dzieci mają zniżki?
Dzieci mają zniżki w zależności od organizatora i jego oferty, ilości podróżujących osób dorosłych i dzieci oraz wybranej opcji zakwaterowania.
Co to jest doba hotelowa?
Według międzynarodowych standardów zaczyna się w dniu przyjazdu o godz. 14:00, a kończy się w dniu wyjazdu w godzinach 10:00-12:00 (zależnie od danego hotelu).
Czy opłaty lotniskowe, paliwowe są wliczone w cenę wycieczki?
Zależy to od organizatora. Przed dokonaniem rezerwacji stałej i podpisaniem umowy – Klient zostanie poinformowany o ostatecznej cenie imprezy turystycznej.
Co to jest dostawka?
Dostawka to zazwyczaj dodatkowe łóżko w pokoju hotelowym, które jest mniejsze i nie dorównuje standardem stałym miejscom do spania.
Jakie dokumenty należy zabrać ze sobą na lotnisko?
Na lotnisko należy zabrać potwierdzenie wyjazdu/umowę oraz ważny dowód osobisty lub paszport.
Na ile godzin przed odlotem trzeba zgłosić się na lotnisko?
Zazwyczaj trzeba być 2 godziny przed odlotem. Gdy wymagana jest wcześniejsza obecność, klient zostaje o tym poinformowany odpowiednio wcześniej.
Co to są wycieczki fakultatywne?
Wycieczki fakultatywne to wycieczki organizowane na miejscu przez lokalne biura. Można je wykupić u rezydenta lub pilota. Opis i ceny wycieczek dostępne są w katalogach poszczególnych organizatorów.
Jaką ilość bagażu można wziąć ze sobą?
W przypadku wycieczek autokarowych każdy uczestnik może wziąć ze sobą 1 sztukę bagażu podręcznego do 5 kg i 1 sztukę bagażu podstawowego do 25 kg. Natomiast w przypadku wycieczek samolotem, każdy uczestnik może zabrać 1 sztukę bagażu podręcznego do 5 kg oraz jedną sztukę bagażu głównego do 20 kg.
Czy wycieczka może zostać odwołana?
Tak, ale tylko w przypadku wystąpienia określonych zdarzeń, które są zastrzeżone w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego organizatora. Klientowi przysługuje wówczas całkowity zwrot pieniędzy lub świadczenie zastępcze w postaci wycieczki o podobnym standardzie.